شرح وظایف مدیریت امور آزمایشگاه ها
1. نظارت بر امور آزمایشگاهها ی کلیه بخش ها و واحد های تابعه
2. نظارت و مسئول حسن اجراء مقررات و ضوابط بازرسی و کنترل آزمایشگاهها
3. نظارت و مسئولیت حسن اجرای استانداردهای موجود و مصوب آزمایشگاهی و بررسی روشهای آزمایشگاهی مطابق با یافته های جدید علمی و رعایت دستورالعملها و مقررات مربوطه
4. برنامه ریزی و انجام بازدیدهای مستمر و کارشناسی آزمایشگاهی از نظر دارا بودن شرایط استاندارد و رعایت اصول فنی– تعداد پرسنل – دارا بودن فضای قابل قبول – کیفیت وسائل و ملزومات و مواد شیمیائی و تدوین و تنظیم و تطبیق موازین علمی و فنی و قانونی و خط مشی لازم و ابلاغ به آزمایشگاهها
5. تشکیل کلاسهای کنترل کیفی در جهـــت بهبود ارتقاء کیفـــی و بنیه علمی و فنی آزمایشگاهها بصورت کارگاهی یا جلسات در امور آزمایشگاهها
6. برگزاری جلسات و کنفرانس های علمی و تحقیقی با همکاری اساتید، محققین و مراکز علمی و پژوهشی
7. راهنمائی آموزش لازم برای استفاده از امکانات کنترل کیفی در جهت مطلوب نمودن هر چه بیشتر نتایج آرمایشات
8. رسیدگی و تصمیم گیری نسبت به درخواستهای مسئولین فنی آزمایشگاهها
9. ارزشیابی کلیه آزمایشگاهها بصورت گروهی و تنظیم فرم مربوطه و امتیار بندی
10. بازرسی و ارزشیابی آزمایشگاهها و رفع نارسائی های از لحاظ رعایت و مقررات و شرایط فنی و تخصصی و رسیدگی به آنها
11. شناسائی کلیه پرسنل شاغل در آزمایشگاهها و تائید آنها بعنوان پرسنل فنی و جلوگیری از پرسنل غیر واجد شرایط در اشتغال بکار آزمایشگاهی
12 . مسئولیت کارگروه سامانه مدیریت آزمایشگاه ها و ایجاد نقش ها و ارجاع ها و کلیه امور مربوط به سامانه
13 . برنامه ریزی و تصمیم گیری نسبت به توزیع صحیح اقلام و تجهیزات آزمایشگاهی با توجه به سطح پذیرش، نوع تخصص، فضا و امکانات و نیز وجود پرسنل فنی و کافی
14. نظارت بر کنترل کیفی و کمی اقلام و تجهیزات کلیه آزمایشگاه ها و واحدهای تابعه
15.مشاهده و ارزیابی محل آزمایشگاههای جدیدالتاسیس و یا تغییر مکان داده از نظر دارا بودن شرایط و ضوابط و رعایت فواصل قانونی و شرایط دیگر
16. بازنگری درخواستها، پیشنهادها و قراردادها و تسهیل همکاری میان آزمایشگاه ها و سایر سازمان ها